Calin 1

Doua mamici dornice de experiente provocatoare pentru copiii lor


Dintre numeroasele mamici prietene, doua si-au facut timp sa raspunda in scris intrebarilor interviului prilejuit de cea de-a 3-a aniversare a Artelier D, in aceste zile de ianuarie 2015. I-am vazut pe baietii lor crescand sub ochii nostri si am dorit sa aflu cateva impresii legate de participarea lor la ateliere de-a lungul timpului. Ateliere de povesti si de gatit.

Suzana Savu Facaianu : « Am vazut cat de bine s-au simtit baietii mei …. «

Gruia si Calin

1. Cum ati aflat de Artelier D si la ce ateliere ati participat?
Fiul meu cel mic, Gruia, a fost cel care m-a determinat sa caut ceva interesant pentru el. Avea atunci un an si trei luni. Fratele lui mai mare, Codrin, era deja “un veteran” al pieselor de teatru – la momentul decembrie 2012 implinise trei ani – dar cum toate spectacolele erau recomandate copiilor de peste 2 si ceva, Gruia ramanea acasa sau in parc. Atelierul “Inauntru/Afara” sustinut cu multa daruire de echipa Artelierului D (din decembrie 2012) a fost pentru Gruia prima lui experienta de acest fel. S-a aratat foarte incantat de ce s-a intamplat acolo, fapt ce m-a determinat sa caut in continuare alte activitati ale grupului.
De-a lungul acestor ani, baietii au participat cu multa placere la diverse ateliere: de gatit dulciuri de Craciun (prajitura cu scortisoara si turta dulce), Food Revolution Day- ziua aceea speciala cand au gatit smoothie. Impreuna cu ei am realizat portretul Babei Cloanta la atelierul de teatru chinezesc cu umbre. Codrin si Gruia au ras mult, mult la aventurile pline de umor ale ursuletului Paddington.
De pe Facebook am aflat de existenta atelierului, nu mai stiu exact cum.

2.Ce v-a placut sau vi s-a parut particular, un lucru care v-a facut sa reveniti?
I-am intrebat pe baieti de ce le place sa revina la Artelierele D, dar nu stiu inca sa raspunda la intrebarea aceasta  In schimb, au amintiri de la fiecare atelier in parte si asta mi se pare a fi cel mai important aport pentru ei. Codrin isi aduce aminte ca statea jos, pe niste pernite, intr-un loc cu multe carti (la libraria Bastilia) de unde am cumparat cartea cu Paddington. Anul acesta, de Craciun, toti patru am copt turtitele dulci dupa « reteta verde », pe care am primit-o la atelierul de la bistro Frog. “Sunt minunate, mama. Ne-au iesit mai bune ca cele de la restaurantul acela unde le-am gatit” mi-au spus, desi abia daca au gustat de cateva ori . Indubitabil ecoul atelierului de gatit de la evenimentul Food Revolution Day inca dainuie in casa noastra. Gruia stie precis ca a taiat banana cu cutitul  si a facut cel mai bun smoothie din cate exista, iar Codrin si acum simte gustul capsunelor. Gratie Artelierului D ei au descoperit gustarea smoothie pe care o mananca si acum (aproape in fiecare zi) cu multa, multa placere.
Mie mi-au placut atelierele pentru ca sunt extrem de bine documentate, adaptate varstei copilului, dar in acelasi timp foarte vesele si pline de invataturi (si pentru ei, dar si pentru mine). Si pentru ca baietii mei raman cu amintiri frumoase si…gustoase. Ah, si oamenii pe care i-am intalnit (aici includ, evident, si echipa) au fost speciali.

Gruia

3.Ce ati dori sa mai faca Artelier D, ce tip de activitati?
Nu stiu ce tip de activitati as mai dori sa faceti, eu ma minunez mereu cat de multe idei aveti! Mi-au placut vara trecuta calatoriile prin Europa sau prin Bucuresti (erau dedicate copiilor mai mari ca varsta), sau atelierele in care cei mici se jucau cu lutul. Noi le-am ratat vara trecuta, dar speram sa le recuperam acum.
Primavara, vara, dar chiar si toamna mi-ar placea ca atelierele sa se desfasoare in aer liber. Dar stiu ca e greu de gasit locatii frumoase si ofertante in Bucuresti. In rest, mi-as dori ca noi, ca familie, sa ne putem noi organiza mai bine pe viitor pentru a putea fi prezenti la cat mai multe activitati ale Artelierului D.

4.Ce a insemnat pentru copilul dvs aceasta experienta, care credeti ca au fost beneficiile?
Am vazut cat de bine s-au simtit baietii mei in timpul desfasurarii unui atelier, fie de la atmosfera intalnita acolo, fie de la povestea ce urma sa fie spusa, ori de la ingredientele gustoase si miresemele ce i-au invaluit. Poate ca in timp, aceste stari s-au mai estompat, dar ceea ce au simtit atunci o sa fie baza experientelor viitoare.

Yvonne Negoita : « A devenit mai indemanatic, sociabil, atras de povesti, si-a dezvoltat pasiunea pentru gatit. »

1.Cum ati aflat de Artelier D si la ce ateliere ati participat?
Am participat la atelierele de gatit, dar si la multe alte ateliere, in special cele sustinute la Libraria Bastilia, la inceputului activitatii Artelier D.

Dennis 1

2.Ce v-a placut sau vi s-a parut particular, un lucru care v-a facut sa reveniti?
Atelierul de gatit a fost inedit, nemaigasind pe piata la momentul respectiv, ceva asemanator. Am revenit datorita impactului pozitiv pe care l-au avut atelierele asupra copilului. Si pentru ca sunt destinate copiilor mici, pentru care nu sunt multe astfel de activitati disponibile.

3.Ce ati dori sa mai faca Artelier D, ce tip de activitati?
Sa continuati cu atelierele de gatit, dar si cu tot ceea ce faceti, pentru ca sunt activitati deosebite, facute cu multa implicare, si care ofera copiilor posibilitatea petrecerii timpului mult mai util si creativ decat alte activitati.

Dennis 2

4.Ce a insemnat pentru pentru copilul dvs aceasta experienta, care credeti ca au fost beneficiile?
Beneficiile participarii copilului la aceste ateliere au fost vizibile, a devenit mai indemanatic, sociabil, atras de povesti, si-a dezvoltat pasiunea pentru gatit, iar pe termen lung cu siguranta ca ii vor fi fost de folos toate acestea.

Dennis mare

Succes va doresc!

Multumesc pentru cuvintele frumoase si pentru urari.

Lasă un răspuns

