Prajitura cu piersici si bezea


Image

Am urmat reteta de pe « Blog de sotie fericita », pe ea am gasit-o prima si mi-a placut.

Asa cum se intampla, cand faci  reteta, intervii cu mici inovatii si modificari, adaptand reteta la felul tau de a fi si a manca, la specificul aragazului personal  si la nivelul cunostintelor tale de gatit si mancat. Inca ceva important, reteta prezentata aici este facuta de sotul meu, nu de mine. Sotia, adica eu, doar o prezinta si o fotografiaza, asistand la toate etapele si implicandu-se cu sfaturi si sugestii. Am cumparat din piata cele mai coapte si mai aromate piersici, scria pe eticheta « piersici romanesti » , m-am apropiat, le-am mirosit si pipait. Criteriul alegerii : sa fie potrivit de moi, ca sa fie zemoase. Fiindca am mancat multe piersici toata viata pentru mine este esential ca piersicile sa fie romanesti, sa aiba aroma aceea atat de parfumata si sucul acela dulce, care iese din carnea lor moale si pufoasa.

Ingredientele

  • 5-6 piersici
  • 5 oua
  • 2 cani zahar a cate 250 ml (toate canile au acelasi gramaj)
  • 1 cana lapte
  • 1 cana ulei
  • 2 cani si jumatate de faina
  • 1 plic zahar vanilat
  • 1 plic praf de copt
  • 1 lingurita otet
  • un praf de sareSe prepara astfel:
  • se separa albusul de galbenus
    • cu mixerul, se amesteca galbenusurile cu zaharul si praful vanilat pana se omogenizeaza si compozitia se umfla putin
    • se adauga uleiul, laptele, faina si la sfarsit praful de copt stins cu o lingurita de otet, amestecand continuu
    • compozitia pentru aluat a iesit la mine destul de groasa
    • se pune intr-o tava clasica, acoperita in prealabil cu hartie de copt, si se da la cuptor 5-10 minute, la foc mic
    • fructele fiind mari si carnoase, se taie piersicile in felii cat mai mici (dupa gust, unii poate prefera bucatile mari)
    • se presara fructele peste aluatul care intre timp prinde o usoara crusta, apoi se baga iar tava la cuptor pentru 20-25-30 minute,  conteaza mai ales sa fie copt aluatul, nu intervalul strict de timp
    • in acest timp se bat bine albusurile cu praful de sare si restul de zahar

    albusurile batute se rastoarna peste aluatul copt si se baga iar la cuptor, unde se tine pana cand compozitia alba devine crocanta si aurie- am tinut-o aproape 2 ore la cuptor, cu foc potrivit. Atentie : daca focul e prea mare, se arde pe fund. Inca ceva, se pune tava pe raftul din mijloc, deci nu aproape de foc.Image

Image

Image

Va urez POFTA BUNA !

Dupa ce s-a copt prajitura, am scos-o din cuptor si am lasat-o sa se raceasca pana dimineata, dupa care am taiat-o in bucati potrivite. Dintr-un kg de piersici mari mi-a iesit o tava plina de prajituri.

  • ImageImageA doua zi dimineata,  am impartasit  prajitura cu piersici si bezea, alaturi de un compot de prune (nici prea dulce, nici prea acrisor) proaspat si racoritor, cu doua prietene si colaboratoare, Adriana Ionescu, Director Executiv al Asociatiei Europene pentru Progres si Andreea Bolovan, actrita, papusar si colaboratoare a Artelier D, Proiecte pentru copii.Prajitura a avut succes si ne-a adus zambetul pe buze. Complimente chef-ului !Sunt sigura ca a doua oara va iesi mai pufoasa si cu o crusta mai crocanta- asta este visul meu, ca bezeaua sa fie cat mai crocanta.

    Sarcina mea de Food Revolution Community Ambassador, de a impartasi retete cu produse de sezon in comunitate, a fost o reusita. Micul nostru eveniment a fost tare placut, ne-a facut sa uitam de caldura de afara si de griji, am savurat un mic dejun altfel, mai festiv si mai pe indelete. Si ne-am bucurat de doua fructe de sezon, piersicile si prunele, alese din piata, de la producatori locali. Incerc sa ma imprietenesc cu vanzatoarea de piersici si sa aflu mai multe despre producatorul piersicilor. Ma gandesc ce frumos este intr-o livada de piersici, acum, cand sunt coapte.

    Image

2 thoughts on “Prajitura cu piersici si bezea

Lasă un răspuns

